Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Man måste arbeta med vad man har

Av J - 14 januari 2013 22:50

Mamma jobbar mycket och ser ibland inte vad jag äter. Hon har faktiskt börjat lita på mig.

Men jag orkar inte med varken hunger eller mättnad. Om jag går över 1200 kcal är det för mycket.

Just nu vill jag bara koppla av med bra böcker, dricka te och inte ha behov av mat. Skulle inte livet vara så mycket enklare? Ingen skulle svälta ihjäl, ingen skulle dö av fettma o.s.v., men mat är å andra sidan gott.

Varför kan jag inte vara som Twiggy? Äta vad jag vill och inte gå upp ett gram. Men alla har inte den turen. Och om man hade den turen hade man säkert velat gå upp i vikt. Man blir aldrig nöjd. Till och med jag tyckte att min avmagrade kropp hade för tjock mage och för breda höfter. På tok för stort huvud också, men det är inget man kan banta bort.

Nu för tiden försöker jag se det "vackra" (ha-ha) hos mig själv. Jag försöker klä mig på ett sätt som framhäver mina kurvor på ett "vackert" sätt. Jag framhäver mina ögon jag ibland får komplimanger för. Jag försöker i alla fall.

Man måste lära sig att arbeta med vad man har och göra det bästa av det. För vare sig man vill acceptera det eller ej så är man skapad på ett visst sätt.
Man måste bara lära sig vad man ska framhäva och såklart på att hålla humorn och humöret uppe.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J - 21 mars 2013 11:33


Jag har gjort framsteg, men samtidigt har det blivit värre. Jag går till skolan mycket mer nu, men trots att de har höjt min fluoxetindos till 40mg känner jag mig konstant deprimerad och självskadebeteendet blir inte bättre.Vill röka och bara komma...

Av J - 28 februari 2013 01:29


Igår natt sov jag och min kompis över. På natten blev hon alldeles överpigg - alltså hyper - och ville gå till McDonalds. Klockan var tre på natten. Först vägrade jag, men sedan hörde jag hur magen kurrade och det fanns inte mycket att äta hemma hos ...

Av J - 24 februari 2013 00:23


Mitt lov har bestått av cigaretter, kaffe, misshandel och polisanmälningar. Vill inte berätta vem som blivit slagen, men det ar hemskt att dessutom bevittna och att sedan prata med polis.Om jag ska vara egoistisk och fundera på hur jag mår, ja, då fö...

Av J - 17 februari 2013 04:55


Den här helgen har jag rökt, druckit (utan att bli full), skärt mig, hetsat, deppat, haft ånget och skämts. Men jag hade det roligt när min kompis sov över här, och det är i alla fall något. Jag äter men hittar ständigt på andra sätt att förstöra...

Av J - 31 januari 2013 01:35


Hur många kalorier ska jag äta imorgon? Hur många kalorier blev det idag? Ser jag tjock ut om jag sitter såhär? Hur kan jag dra ner på det så mycket som möjligt? Är jag hungrig? Har jag ätit för mycket nu? Det skulle väl inte skada om jag...

Presentation


En blogg om en 14-årig tjej som försöker kämpa emot sjukdomen anorexia nervosa.
Detta är inte någon pro-ana blogg.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Är det snyggt att vara underviktig?
 Ja.
 Nej.
 Lite.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards